sEcuBiT kAta

Saturday 11 June 2011

kEsEdArAn..

Assalammualaikum dan salam ISLAM...

kerinduan mula berputik pada saat ini..sudah lama tidak menutur kata di laman ini..kebencian mula menular dalam jiwa pemuda ini apabila membaca..mengikuti isu semasa kini..kesedihan..membasahi jiwa ini , apabila melihat golongan yang inginkan keadilan..kebenaran..ditikam..dicerca..dihina begitu sahaja..rasa simpati..sayup..sedih..benci..marah..mula berbunga-bunga..mula membuak-buak dalam hati kecil pemuda ini..melihat gelagat pemuda..melihat gelagat pemudi yang ISLAM..tidak mengindahkan keadaan yang semakin teruk dimamah bisikan syaitan pada manusia..menutup mata melihat kezaliman..kekejaman..penindasan terus berlaku di depan mata..

mana kalian wahai pemuda ISLAM!!!..mana kalian wahai pemudi ISLAM!!!!!!...


ASTAGFIRLLAH....(megucap panjang..isgthfar pengubat hati yg kotor ini)...=(

Aku bersyukur pada Mu YA ALLAH..KAU masih memberi aku kekuatan..KAU masih lagi memberi ku kesempatan untuk aku melihat pelbagai corak kehidupan..KAU masih memberi aku peluang untuk aku menikmati kesenangan yang sementara ini..

aku bersyukur pada MU YA ALLAH..dikala aku melihat ramai pemuda..pemudi yang ISLAM begitu leka dengan kesenangan dunia..aku terfikir seketika..

apakah daya aku untuk aku mengubah ini semua??!!!!!
apa yang mampu aku lakukan???!!!!!!!
APA YANG TELAH AKU LAKUKAN TERHADAP ISLAM????!!!!!!!

sedangkan agama ISLAM mula dimainkan..umat ISLAM dipermaikan..dibodohkan..=(

aku tidak mahu menyentuh perkara lain..kerna aku yakin pemuda..pemudi ISLAM yang berada diluar sana ..adalah golongan pemerhati..golongan yg bijak bestari berbanding diriku yg kerdil ini..
cuma..aku mahu menyentuh sedikit sudu ini..bukan untuk aku bermegah-megah dengan pandangan ku yg kecil ini..tetapi aku sayang kalian semua..wahai pemuda dan pemudi ISLAM....

sebelum ku menutur kata..melotar idea..ingin ku pohon berjuta kemaafaan pada semua pemuda..pemudi yg berada diluar sana..ku bukan manusia yang sempurna..ku hanya mahukan kebenaran..keadilan..ku mahukan kezaliman..penindasan ditumbangkan..

ingin ku sentuh pada saat ini..ketika ini..apakah matlamat kalian wahai pemuda & pemudi ISLAM apabila kalian wujudkan account facebook??..twinter??..blogger??..dan bnyk lagi..

ku tidak mahu mengaibkan sesiapa..tiada niat disitu..hanya ku inginkan pemuda dan pemudi diluar sana fikirkanlah??..adakah benar dengan apa yang kita lakukan ini sebagai generasi bakal pemimpin kelak???...

kalian tidak mahukan kebenaran..keadilan..tertegak????!!!!!!
atau kalian mahukan kebenaran..keadilan..tumbang??!!!!!..=(

akhri bicara yang tidak seberapa ini..ku pohon jutaan maaf..pada semua pemuda..pemudi ISLAM andai kalian terasa hati pada article kali ini..ku bukan apa..ku ingin ISLAM TERTEGAK DIMUKA BUMI INI..KU INGINKAN KEADILAN..KEBENARAN TERUS MENJADI PAKSI PADA KEBAHAGIAAN KITA BERSAMA,..

No comments:

Post a Comment