sEcuBiT kAta

Saturday, 28 May 2011

mENutUr kAta sEkeTikA

Assalammualaikum semua...how are you today???..hope everyone enjoy your life..huhuhu..ea..tertype bahas inggeris lah pulak..huhuhu...

ok2..sebelum nak mulakan lebih lama kalian nak baca article yang bakal dibaca nanti..nak ajak kita terbangkan..kita layarkan pemikiran kita sekap ini..untuk kita semua berfikir sekejap je..kalau paling malas sangatla..kita layarkan pemikiran kita..sekali layar je..tapi kalau kalian nak berfikir atau layarkan lebih lama pun..alhamdulilah..

kadang-kadang kita selalu kata kt sesiapa la pun yang ingin berubah ke arah kebaikan...
1. 'skema' la kau ni..pe barang jadi baik...

x pun..bila kawan kita tegur dengan sikap kita yang berlanggar dengan hukum ISLAM..kita kata gini plak..
2. ala....ko x pyh la nk tegur aku..ko pun buat jugk dulu..

dan yang lebih best ag kan..part ayat nie..
3. eh..ko pe hal nk tegur aku????..mcm ko 2 baik sgt...ko nk berubah jd tok imam ke..tok kadi ke..tok bilal ke..lantk ko la..kubur masing-masing..

hmmmmmmmmmmm...rasa-rasa lah kan siapa la sangat yang suka lafazkan kata-kata gitu kan????..sedih la gini..kadang-kadang.,diri ini percaya sangat..,ada pemuda yang kt luar sana 2..nk berubah kearah baik..kearah kehidupan islam..tp,mereka takot...sebabnya???..inilah salah satu faktornya..kerana ejekkan kawan..hinaan kawan sendiri..

eh..sedar lah pemuda..pemudi Islam..kalian x berbangga ke jadi umat ISLAM???!!!..apa yang nk di malukan tentang ajaran..kehidupan ke arah ISLAM???..ISLAM ada memalukan kalian ke.,jika kalian mengikut ajarannya????...

lagi satu..selalu sangat ayat ini digunakan pada pemuda dan pemudi sekarang...
"x sampai hidayah lagi untuk berubah"...insyaALLAH..sampai je hidayah..aku berubah la nanti....

hahahaha..kelakar kan???..eh..betul..hidayah itu milik ALLAH..tapi..kalau hambaNYA tiada niat nak berubah..mcm mana hidayah tu nk sampai???..

ooppss..obses pulak..maaf pemuda..pemudi yang kt luar sana..k la..setakat ni je dulu k yang mampu ditutur kata..nama title pun..menutur kata seketika..huhuhu..

k la..akhir kata untuk seketika..fikir-fikirkan..renung-renungkan..dan selamat beramal...

kemanisan iman an ISLAM akan dapat kita sendiri yang rasai andai kita punyai niat..azam untuk berubah..strive 4 mardhatillah..!!!!

No comments:

Post a Comment